Op zoek naar een Arubaans bank - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Any Pereira - WaarBenJij.nu Op zoek naar een Arubaans bank - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Any Pereira - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een Arubaans bank

Blijf op de hoogte en volg Any

17 September 2021 | Aruba, Aruba

Vanochtend fris opgestaan, wel heel vroeg, uurtje op 2 maar daarna gewoon weer gaan slapen tot een uur of 9. Mooie tijd. Gedoucht en alles, helaas zonder ontbijt. Ontbijt zou ik wel in de stad doen, dus eerst gespoten, achteraf bleek het geen goed idee te zijn geweest. Heb 3 banken gevonden waarvan 2 gesloten en 1 net voor klanten. Ook Western Union deed niet aan wisselen. Wel op airport werd mij gezegd. Erg jammer dit. Maar goed , na zeker 3 uur te hebben geslenterd voelde ik mij niet okay. Heb wat druivensuiker genomen terwijl mijn apparaat toch aangaf dat mijn suiker 6,6 was maar ik vertrouwde het niet en ben ergens op de stoep gaan zitten om druivensuiker te eten, uiteindelijk een toko gevonden, de Pastehci Shop om drinken te kopen, ik vroeg de dame om een Cola Zero maar voelde op dat moment wel dizzy, uiteindelijk werd ik liggend wakker op de grond terwijl het personeel mij op de wang tikte en riepen: senhora, senhora. Ik was dus, terwijl ik mij dizzy voelde, knock out gegaan. Geen wonder, 3 uur ervoor had ik gespoten maar niet gegeten. Toen ik bijkwam zei ik nog: ik ben diabeet en mijn bloedsuiker is erg gedaald, was wel duidelijk dat ze het niet snapte want een van de dames pakte de jerrycan waar desinfecterend middel inzat, die hadden ze bij ingang gepakt waar mensen eerst hun handen moet desinfecteren. Wilde ze onder mijn neus houden maar gelukkig was ik alert en zei: nee nee nee, i need sugar. Ik kreeg gelijk een blik zoete Fanta kersen en ben gelijk gaan zitten om te drinken en vroeg gelijk: where is my bag. Die stond nog op de toonbank. Er stonden allerlei mensen voor de deur die keken wat er aan de hand was dus ik zei tegen iedereen die bij de deur stond: i'am okay i'am okay en zei dus dat ik diabetes ben, een wat oudere dame begreep mij gelijk en zei in het spaans tegen de medewerkers van de shop dat ik een diabeet ben en te lage bloedsuiker heb. Ik ging op dat moment weer meten maar mijn bloedsuiker was 5,7, klopt niet. Er zat een Amerikaan daar die de hele tijd riep of ik last had van mijn hoofd. Schijnbaar ben ik ook op mijn hoofd gevallen op de stenen grond, geen idee, ik voel niks. De Amerikaan vroeg mij waar ik vandaan kwam en ik zei The Netherlands. Hij zei: oh Holland? I've been there in Amsterdam in 1981, 40 years ago en begon een heel verhaal over Amsterdam die ik niet meer hoorde omdat ik bezig was met mezelf hoe ik knock out ben gegaan. Op een gegeven moment zei hij tegen mij; dat is zeker niet meer zo. Ik zei: klopt, dat is niet meer zo. Geen idee waar het over ging. Ik heb toen nog een tosti gegeten en ben toen weggegaan om een klein ritje met een treintje te maken. Stelde niet veel voor. Ben toen naar de mall gelopen weer wat gegeten en gedronken, het afrekenen is wel lastig. Alles wordt in dollars aangegeven. Ik moest 29 dollar betalen voor de carpaccio en 2 bier en een Cola Zero en zei tegen de hele aardige medewerkster: maak er maar 35 van, dus zou ik 65 terugkrijgen. Ik kreeg ongeveer 25 Arubaanse dollar en nog heel wat kleingeld terug. Dus ik zei tegen haar: maar als het goed is krijg ik toch 65 dollar terug. Ze zei tegen mij, nee totale kosten zijn 29 Amerikaanse dollars en in het Arubaans, stond er net onder op de bon: 50 Arubaanse dollar. Zo ook ging ik een handdoek komen met opschrift Aruba, die vent zei: is 15 per stuk, ik ging met 25 Arubaans geld betalen en hij gaf mij geen geld terug, dus ik zei: het is toch 15. Hij zei: ja 15 US dollar maar Arubaans is het 26. Ik hoefde niet bij de betalen. Het is heel verwarrend met dollars en Arubaans geld. Maar dat komt omdat er heel veel Amerikanen hier op vakantie komen. Ik ging daarna richting hotel om bikini aan te trekken en naar het strand hier aan de overkant gegaan. Heb heerlijk op het strand gelegen op een ligbed (6 dollars) en heel veel cocktails. Het was wel lekker om ff niks te doen. Morgen ga ik ff informeren over toeristen plekjes en kijken of ik een scooter kan huren. Ik ga vandaag lekker vroeg slapen, ff bijkomen wat mij is overkomen. Maar ben wel heel voorzichtig nu. Happy hour is nog steeds bezig, hoor het helemaal hier in mijn slaapkamer, maar dat houdt mij niet vaker. Nu lekker slapen.

Verslag uit: Aruba, Aruba

Any

Omdat ik 21 september 2011 40 wordt en GEEN suprise-party wil heb ik er voor gekozen om jarig te zijn in Japan. Mijn hoog op het lijstje vakantieland. Nu in praktijk even kijken hoe het daar is.

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 15
Totaal aantal bezoekers 23354

Voorgaande reizen:

17 September 2023 - 05 Oktober 2023

USA / French Polynesia

18 September 2022 - 05 Oktober 2022

Sint Maarten

16 September 2021 - 02 Oktober 2021

Aruba-Curacao

16 September 2019 - 07 Oktober 2019

Los Angeles - Honolulu - Dallas

21 September 2016 - 06 Oktober 2016

Pretpark vakantie Spanje & USA

21 September 2014 - 27 September 2014

Een weekje Salou/Barcelona

19 September 2012 - 22 September 2012

ff naar Madrid

11 September 2011 - 13 Oktober 2011

Rondreis Japan 2011

27 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Weekie New York

19 September 2010 - 26 September 2010

relaxen in Chersonissos

16 April 2009 - 20 April 2009

long weekend Lisboa

14 September 2008 - 03 Oktober 2008

Pretpark bezoeken in Orlando, Florida

17 September 2007 - 05 Oktober 2007

relaxen in Italia

19 September 2006 - 26 September 2006

Pretpark Salou

Landen bezocht: