Verjaardag in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Any Pereira - WaarBenJij.nu Verjaardag in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Any Pereira - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Osaka

Door: AnyPereira

Blijf op de hoogte en volg Any

21 September 2011 | Japan, Osaka

Gisteren was ik op zoek naar een sushi-bar en vond een (geen) sushi-restuarant, ik kwam binnen, er zaten daar 2 klanten, een serveerster en een kok achter de toonbank. Ik kwam binnen en de serveerster (een wat oudere dame) kwam naar me toe en stak haar wijsvinger op, zo van 1 persoon?? Dus ik zeg Yes......do you have a menu-card?? ze keek me heel verbaasd aan en ik vroeg haar do you speak english??? En ze zei gelijk: no no no en ik keek naar de man achter de toonbank zo van ken jij misschien engels??? waar die serveerster is gebleven, weet ik niet, ik heb haar niet meer gezien, sterker nog ik heb haar niet eens weg zien gaan, mannetje achter de toonbank ging gelijk bukken om zijn voorraad aan te vullen, stond ik daar dus alleen, met nog 2 andere klanten die aan het eten waren......dus ik met mijn hongerige maag op zoek naar een ander eettent....ik heb er een gevonden, geen sushibar maar wel lekker eten, rijst met rundvlees en ei.....hmmmmm, jammie jammie, heeft extra lekker gesmaakt op een hongerige maag. Daarna had ik wel een sushibar gevonden maar die was niet zo lekker want de kok had bij ieder sushi (totaal 6) een snipper knoflook opgezet...ieuww. Vanacht heeft het aardig gehoost.....er is een storm in Japan, daar heb ik vanacht wel van gemerkt met de regendruppels op de raam en harde wind.....Vanochtend toen ik opstond heb ik mijn eerste hotelontbijt genoten in Japan, na het ontbijt ben ik met (1e keer) spijkerbroek aan en (1e) keer vest aan naar buiten gegaan MET een paraplu (van het hotel) omdat het zo hard regende....maar regen of niet, ik moet en zou naar Universal Studio gaan. Treintreis duurde maar 10 minuten en daar stond ik dan op het Universal City Station.....daar aangekomen liep ik naar de ingang van Universal, maar terwijl ik daar liep zag ik wel de rollercoasterbaan maar geen rollercoaster die voorbij kwam razen, ik vroeg aan de kassiere of de rollercoaster vandaag niet rijden, ze zei: nee het regent/stormt te hard....ondanks regen waren toch veeeel mensen naar Universal gekomen. Ik ging daar natuurlijk voor de rollercoaster dus ben niet naar binnen gegaan. Terug naar het hotel om de kapotte paraplu (door de wind) terug te brengen en ging gelijk naar mijn hotelkamer om te kijken of mijn horloge daar nog lag.....helaas ook niet in mijn hotelkamer, dus ik ben officieel mijn horloge kwijt.....ik weer terug naar Universal omdat de regen/storm was opgehouden (was ondertussen al 13.30 uur, park is open tot 19.00 uur) daar weer aangekomen zag ik nog niet die rollercoasters rijden toen heb ik maar besloten om maar geen kaartje voor de rest van de dag te kopen maar morgen terug te gaan ook al rijden de rollercoasters misschien nog niet.....ik neem dan wel mijn bagage mee (vandaag is mijn laatste dag in het hotel) maar maak niet uit want ik heb vandaag even gekeken naar de kluisjes die daar staan bij Universal, nou ruimte zat, mijn rugtas past makkelijk in de middelkluis, er staat ook nog een grotere kluis voor grote koffers (geloof me ik heb vandaag genoeg mensen gezien die daar met koffers naartoe gingen). Heb ik deze dag maar gebruikt om voor mezelf een nieuw horloge te kopen, inmiddels een nieuw horloge om mijn pols, wel jammer hoor dat ik die horloge kwijt ben want was erg gehecht aan die horloge.....Precies op de dag dat ik jarig ben raak ik mijn horloge kwijt die ik een paar jaar geleden voor mijn verjaardag heb gekregen....Nou toeval of niet......Ik ga zometeen terug naar de restaurantje waar ik gisteren zo heerlijk heb gegeten, vroeg slapen en morgen met bagage en al naar Universal Studio en vandaar uit naar Kyoto.

  • 21 September 2011 - 11:12

    Dhr. S.E. Gomes :

    Zozo jij hebt het druk...dagboek bijhouden en mailen en de toerist uithangen.

  • 21 September 2011 - 12:02

    Gladys:

    Hoi Alcinda,
    Van harte gefeliciteerd, weer een nieuwe mijlpaal!

    Groetjes

  • 21 September 2011 - 13:30

    Soerin:

    Gefeliciteeeeeeeerd!
    Super leuk om je verhalen te lezen!

    Wel japans blijven oefenen hè?
    Gambate!

    Saynara!

  • 22 September 2011 - 06:47

    Astrid:

    HOi Alcinda,

    Alsnog van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag ! Was gisteren niet op kantoor, vandaar mijn late reactie. Ik hoop dat je een leuke dag heb gehad.
    Ik zag gisteren op het journaal dat er slecht weer was in Japan, moest dan ook aan jou denken. Vertelde gisteren aan Marvin van jouw avonturen. Hij vond het gaaf !!!!

  • 22 September 2011 - 18:49

    Desirée:

    Oh, wat is dit lachen zeg. Serveerster op de vlucht en die man achter de toonbank doet ook net of je er niet bent. Ik lig echt in een deuk, ik zie het zo voor me, ha, ha, ha! Ze weten gewoon niet wat ze met iemand aan moeten die geen Japans spreekt.

Verslag uit: Japan, Osaka

Rondreis Japan 2011

Rondreis Japan voor mijn 40e verjaardag.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2011

Tokyo Disney Sea

11 Oktober 2011

Disneyland Tokyo

10 Oktober 2011

Sensoji Tempel

09 Oktober 2011

Shinjuku

08 Oktober 2011

Tsukiji Fish Market
Any

Omdat ik 21 september 2011 40 wordt en GEEN suprise-party wil heb ik er voor gekozen om jarig te zijn in Japan. Mijn hoog op het lijstje vakantieland. Nu in praktijk even kijken hoe het daar is.

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 23536

Voorgaande reizen:

17 September 2023 - 05 Oktober 2023

USA / French Polynesia

18 September 2022 - 05 Oktober 2022

Sint Maarten

16 September 2021 - 02 Oktober 2021

Aruba-Curacao

16 September 2019 - 07 Oktober 2019

Los Angeles - Honolulu - Dallas

21 September 2016 - 06 Oktober 2016

Pretpark vakantie Spanje & USA

21 September 2014 - 27 September 2014

Een weekje Salou/Barcelona

19 September 2012 - 22 September 2012

ff naar Madrid

11 September 2011 - 13 Oktober 2011

Rondreis Japan 2011

27 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Weekie New York

19 September 2010 - 26 September 2010

relaxen in Chersonissos

16 April 2009 - 20 April 2009

long weekend Lisboa

14 September 2008 - 03 Oktober 2008

Pretpark bezoeken in Orlando, Florida

17 September 2007 - 05 Oktober 2007

relaxen in Italia

19 September 2006 - 26 September 2006

Pretpark Salou

Landen bezocht: