Six Flags Magic Mountain - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Any Pereira - WaarBenJij.nu Six Flags Magic Mountain - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Any Pereira - WaarBenJij.nu

Six Flags Magic Mountain

Blijf op de hoogte en volg Any

02 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanochtend toen ik wakker werd dat ik even dat het maandag 3 oktober was en dus Fabienne Hoks moest bellen voor haar 9e verjaardag. Maar het is zondag 2 oktober. Lekkerrrr.... Toen ik had gedoucht en ontbeten ben ik dus richting Sixflags gegaan met de metro Red Line naar NoHo (=North Hollywood) en vandaar uit met bus 757 richting Santa Clarita ,McBean Regional Transit Station (MRTC) en daar moest ik nog 29 minuten wachten op route 7 richting Sixflags. Uieindelijk kwam ik daar om 13.30 uur binnen. Ik dacht zo tot 19.00 uur te blijven. Allerlei leuke attractie gedaan zoals: Lex Luther Drope of Doom, Scream, The Riddler's Revenge, Twisted Collosus. Goliath. Er zijn nog een paar attracties die ik niet heb kunnen doen, maar ik kom terug en dan doe ik het alsnog.The Twisted Collosus kom ik zeker voor terug, want een tof attractie is dat zeg. Lijkt een beetje op Stampida (Port Aventura, Salou) maar dan leuker. Uiteindelijk ging ik iets voor 19.00 uur weg. Liep naar de bushalte, er stond daar nog niemand maar geukkig kwam er vrij snel mensen aan lopen die ook met de bus moesten. Was behoorlijk fris geworden 's avonds. De bus kwam om 19.10 uur en ongeveer 20 minuten laten wat ik op MRTC. Daar aangekomen stond geen bustijden meer aangegeven van bussen die moesten vertrekken, dus ik vroeg aan een dame (een soort survellant die daar liep) of er nog bussen gingen richting North Hollywood. Ze zei: nee op zondag rijden de bussen tot 18.30 uur......En nu vroeg ik: hoe kom ik in Noord Hollywood, toen zei ze: tja dan zou je toch een taxi of zo moeten pakken, ik pak even de telefoonnummer van de taxi dan kan je bellen voor een taxi. Dus ik zeg, ok landcode is 1 maar wat is de regiocode. Dan wist ze niet dus ging ze met haar mobiel de taxi bellen. Ze had met de taxi afgesproken dat hij met een witte Toyota Amry zou komen en niet met gele taxi, en naam van de chauffeur is Bruce. Het zou me wel $ 65.00 gaan kosten. Tja ik kon niet anders, moest wel. Was een hele aardige taxichauffeur. Hij heeft een zus in Dusseldorf wonen en was 2 jaar geleden in Amsterdam. Van origine is hij Iranees niet al ongeveer 30 jaar in LA woont. We hebben zo even gezellig gebabbeld. Hij vroeg ook waarom ik in hemelsnaam in een hotel in downtown LA zit, de gevaarlijkste wijk van LA met de meeste daklozen die je ook nog 's 's avonds beroven. Nou die ervaring heb ik niet met de daklozen, terwijl ik toch elke avond in het donker naar mijn hotel gaat. Hij gaf me ook een tip om volgende keer als ik naar LA kom om in Hollywood te verblijven en niet in downtown LA omdat het daar zo gevaarlijk is. Hij heeft uitgelegd dat er zoveel daklozen in LA zijn omdat ze: ziek zijn, geen hulp zoeken en daardoor dakloos zijn geworden en de overheid doet er niks aan. Deze mensen zijn de weg kwijt. LA zit vol met daklozen. Dat is ook te zien aan ze. Triest hoor. Uiteindelijk met de metro naar huis gekomen en zit nu weer in het hotel. Ik ga lekker vroeg slapen, morgen ga ik downtown Hollywood. Ik ga in ieder geval een patatje eten en Milkshake drinken bij In-N-Out en 's avond ga ik weer bij de Japanner eten. Heb er zin in! Welterusten.

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Any

Omdat ik 21 september 2011 40 wordt en GEEN suprise-party wil heb ik er voor gekozen om jarig te zijn in Japan. Mijn hoog op het lijstje vakantieland. Nu in praktijk even kijken hoe het daar is.

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 23345

Voorgaande reizen:

17 September 2023 - 05 Oktober 2023

USA / French Polynesia

18 September 2022 - 05 Oktober 2022

Sint Maarten

16 September 2021 - 02 Oktober 2021

Aruba-Curacao

16 September 2019 - 07 Oktober 2019

Los Angeles - Honolulu - Dallas

21 September 2016 - 06 Oktober 2016

Pretpark vakantie Spanje & USA

21 September 2014 - 27 September 2014

Een weekje Salou/Barcelona

19 September 2012 - 22 September 2012

ff naar Madrid

11 September 2011 - 13 Oktober 2011

Rondreis Japan 2011

27 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Weekie New York

19 September 2010 - 26 September 2010

relaxen in Chersonissos

16 April 2009 - 20 April 2009

long weekend Lisboa

14 September 2008 - 03 Oktober 2008

Pretpark bezoeken in Orlando, Florida

17 September 2007 - 05 Oktober 2007

relaxen in Italia

19 September 2006 - 26 September 2006

Pretpark Salou

Landen bezocht: