Een ochtendje beroemd in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Any Pereira - WaarBenJij.nu Een ochtendje beroemd in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Any Pereira - WaarBenJij.nu

Een ochtendje beroemd in Kyoto

Door: AnyPereira

Blijf op de hoogte en volg Any

23 September 2011 | Japan, Kyoto

Als eerst wil ik kwijt dat ik deze hostel een fantastische hostel vind, staat ook hoog op de wereldranglijst. (het is alleen jammer dat hier heel veel buitenlanders zijn....(duuuuhhhh Backpackershotel) The KS House backpackershostel. Als je binnen kom bij de receptie MOET je je schoenen uitdoen, je krijgt een sleutel om je schoenen in een kluis te doen, mag dus ook niet mee naar je kamer. Maar er staan wel allemaal Japanse slippers bij de receptie die je aan kan doen, om een beetje hygiene te behouden zou ik maar wel met sokjes de slippers aan doen, is wel zo fris, je weet maar nooit wie met blote voeten de slippers aandoet, voor de rest heb je hier alles wat je nodig hebt. Super goed die KS hostels. Ten tweede het openbaar vervoer in Japan is SUPER SUPER SUPER, wat een goed systeem hebben ze hier, maar ja er rijden ook miljoenen Japanners met het openbaar vervoer. Ik voel me inmiddels een ervaren reiziger zonder aan het loket de weg naar de trein te vragen. Een super duidelijke timetable hebben ze voor trein en metro.

Zo nu mijn dag vandaag, vanochtend meldde ik me precies om 09.00 uur aan bij de dame met wie ik een afspraak had voor een Geisha transformation. Vanuit haar werkadres gingen we nog met de auto 3 minuutjes rijden naar de plek waar de make-up plaats zou gaan vinden. Als eerst moest ik me uitkleden en onderkleding aandoen. Mijn haar werd strak naar achtergekamd en vastgemaakt met een soort haarband (er zijn foto's van aanwezig). Toen werd ik dus opgemaakt met witte poeder, rode lippenstift etc etc.....toen begon het aankleden van de Kimono.....zooooooo dat duurde langer dan de make-up, ik weet niet hoeveel lagen ik aanhad maar dat was hoop, ondanks dat ik veel lagen kreeg aangekleed maakte het mij NIET dikker....hahahhahahah.....ik mocht uitkiezen welk kimono ik aan wilde doen, het werd een rode.....eenmaal strak in het pakkie (kon niet eens meer bukken) deed ik de klompsandaaltjes aan, hahah, leek net een bootje waar ik op stond, van voor naar achteren, ik kom mezelf wippen op die sandaaltjes.... whahwhwhhwhawh........een paar professionele fotosessies gedaan, binnen (met lichtmasten) en buiten....en toen gingen we naar de tempel..(met de auto)..hhahahh, zie je het al voor je: ik als een Geisha + een professionele fotografe + de gastvrouw die mij begeleidde.....fantastisch......daar aangekomen hebben we tientallen foto's gemaakt met allerlei verschillende achtergronden in de tempel, was een drukbezochte tempel...iedere keer een paar trapjes omhoog en wat foto's en zo gingen we iedere keer wat trapjes omhoog om wat foto's te maken, op een gegeven moment gingen natuurlijk via een ander route weer naar beneden voor nieuwe achtergronden voor de foto's......bij de 1 na laatste trap stonden allerlei toeristen beneden met fotocamera in hun handen om foto's van mij te maken toen ik de trap afkwam, wat een geweldige ervaringen....de gastvrouw vertelde mij al dat als we bij de tempel zouden aankomen dat er heel veel toeristen aanwezig zouden zijn en waarschijnlijk foto's van mij gingen maken omdat er niet zo veel Geisha's rondlopen, ze zijn er wel maar je ziet ze haast niet meer....dus de toeristen + Japanners die er waren stonden allemaal beneden aan de trap foto's van me te maken terwijl ik de trap afloop naar beneden, (ook boven werden af en toe foto's door toeristen gemaakt) ik voelde me even een Japanse filmster met al die mensen die foto's van me namen....echt een heeeel leuk ervaring.....en vooral heeel veel leuke complimenten van de Japanners want zij weten natuurlijk dat ik niet een echte Geisha ben....dit was een superdag......er zijn foto's van mijn camera gemaakt en fotos's door de professionele fotografe, zij heeft haar foto's op een CD-ROM gezet als herinnering aan deze leuke dag, + ongeveer over 2 a 3 weken krijg ik de album met 3 professionele fots's thuis opgestuurd....dus als ik terug ben in Nederland liggen ze als het goed is bij DHL of bij UPS of zo.....of misschien bij de buren.....zo rond 12.00 uur waren we klaar met alles inclusief de make-up verwijdering....daarna ben ik naar Gion gegaan, daar waar (als je geluk hebt) de echte Geisha's ziet lopen, helaas ik heb ze niet gezien, het was wel druk in die zone want iedereen wilt ze wel zien maar niet gezien, helaas, maar ook wel leuk gehad in Gion.....Mijn fantastische dag zit er weer op, ik ga morgen naar Nagasaki (Nederland in het klein)....Latersssss...

Verslag uit: Japan, Kyoto

Rondreis Japan 2011

Rondreis Japan voor mijn 40e verjaardag.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2011

Tokyo Disney Sea

11 Oktober 2011

Disneyland Tokyo

10 Oktober 2011

Sensoji Tempel

09 Oktober 2011

Shinjuku

08 Oktober 2011

Tsukiji Fish Market
Any

Omdat ik 21 september 2011 40 wordt en GEEN suprise-party wil heb ik er voor gekozen om jarig te zijn in Japan. Mijn hoog op het lijstje vakantieland. Nu in praktijk even kijken hoe het daar is.

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 23350

Voorgaande reizen:

17 September 2023 - 05 Oktober 2023

USA / French Polynesia

18 September 2022 - 05 Oktober 2022

Sint Maarten

16 September 2021 - 02 Oktober 2021

Aruba-Curacao

16 September 2019 - 07 Oktober 2019

Los Angeles - Honolulu - Dallas

21 September 2016 - 06 Oktober 2016

Pretpark vakantie Spanje & USA

21 September 2014 - 27 September 2014

Een weekje Salou/Barcelona

19 September 2012 - 22 September 2012

ff naar Madrid

11 September 2011 - 13 Oktober 2011

Rondreis Japan 2011

27 Mei 2011 - 04 Juni 2011

Weekie New York

19 September 2010 - 26 September 2010

relaxen in Chersonissos

16 April 2009 - 20 April 2009

long weekend Lisboa

14 September 2008 - 03 Oktober 2008

Pretpark bezoeken in Orlando, Florida

17 September 2007 - 05 Oktober 2007

relaxen in Italia

19 September 2006 - 26 September 2006

Pretpark Salou

Landen bezocht: